وقتی درباره ابزار صحبت میکنیم فقط از ابزار صنعتی نمی گوییم.

وقتی در مورد سئو صحبت می کنیم، در مورد گوگل، الزامات آن و همچنین ابزارهایی که در اختیار ما قرار می دهد تا به ما در جلب رضایت کاربران کمک کند، صحبت می کنیم. Google Trends که از Google Labs می آید، یک پلتفرم آماری است که در سال 2006 راه اندازی شد و روند جستجوهای انجام شده در موتور جستجو توسط کاربران اینترنت را بررسی می کند. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ از این ابزار برای مشاوره ها و تحلیل های خود استفاده میکنند. اما چگونه از این ابزار ارزشمند رایگان برای بهبود بازاریابی محتوای خود استفاده کنیم؟

گوگل ترندز

Google Trends چگونه کار می کند؟

برای درک کامل و امکان استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده در Google Trends، باید این نکته را در نظر گرفت که ارقام ارائه‌شده با تعدادی از درخواست‌ها مطابقت ندارند.

تجزیه و تحلیل امکان تخمین نسبت جستجوها را با توجه به معیارهای تعریف شده فراهم می کند. ایده کمی کردن یک کمیت نیست، بلکه یک روند است، حداکثر مقدار 100 است.

بسته به درخواست، اطلاعات کم و بیش خواهیم داشت. این امر کاملاً واضح به نظر می رسد زیرا برای اینکه Google Trends بتواند روندها را شناسایی کند، باید حجم مشخصی از درخواست ها در مورد این موضوع وجود داشته باشد. بنابراین، اگر یک رشته کلمات کلیدی طولانی، نام شرکت تازه ایجاد شده یا نام همسایه خود (هر چه که …) تایپ کنید، به نتیجه نخواهید رسید.

از سوی دیگر، در مورد موضوعات خاص، داده های غنی تری مانند تفکیک مردان / زنان / کودکان یا لیستی از سؤالات متداول به دست خواهیم آورد. این آخرین نکته در راستای افزایش درخواست‌های صوتی است، ما این روند را از نزدیک دنبال می‌کنیم و کنجکاو هستیم که ببینیم آیا این قابلیت در آینده نزدیک گسترش خواهد یافت یا حتی تعمیم خواهد یافت.

 

هدف از استفاده از Google Trends چیست؟

در IBFY، ما معتقدیم سه راه اصلی برای استفاده از این داده ها در بازاریابی وب وجود دارد: به روز نگه داشتن اخبار، کاوش در محبوبیت یک کلمه کلیدی یا پرس و جو، مطالعه روند جستجو در اطراف آن. یک نام تجاری.

از Google Trends به عنوان یک ابزار نظارت بر اخبار استفاده کنید

در داشبورد اصلی امکان مشاهده اخبار جاری یعنی 24 ساعت گذشته و مرتب سازی آنها بر اساس دسته یا کشور وجود دارد. شما می توانید مستقیماً به مجموعه ای از مقالات در این زمینه دسترسی داشته باشید، آنها را بخوانید و از طریق شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. برای مثال، با اتصال آن به ابزار زمان‌بندی مانند Buffer، می‌توانید پست‌های مرتبط لینکدین را در مورد چندین موضوع داغی که مشاهده کرده‌اید، برنامه‌ریزی کنید.

منحنی‌های روند می‌توانند به شما کمک کنند که بدانید آیا موضوعی زودگذر است (مانند ترافیک در A1، اخبار افراد) یا موضوعی با شغل ماندگارتر مانند الزامات قانونی جدید GDRP CNIL.

 

برای نوشتن از جستجوی کلمات کلیدی Google Trends استفاده کنید.

این امر امکان اندازه گیری سیر تحول علاقه کاربران اینترنت به یک موضوع معین را فراهم می کند. با مطالعه منحنی می توانیم فصلی بودن پرس و جوهای خاص را برجسته کنیم. اگر فعالیتی را راه اندازی می کنید که فصلی بودن در آن مهم است، جالب است بدانید اوج تقاضا چه زمانی است.

این تحقیق می تواند برای موارد زیر مفید باشد:

برنامه انتشار را برای وبلاگ شرکت خود آماده کنید،

با استفاده از ابزار مقایسه بهترین ارتباط را برای نوشتن کلمه کلیدی اصلی خود تعریف کنید،

بهترین املا را برای کلمات کلیدی اصلی خود انتخاب کنید (به عنوان مثال از جمع استفاده کنید یا نه)،

محتوای مقاله خود را طوری تنظیم کنید که با موضوعات و درخواست های مرتبط هماهنگ باشد،

درخواست های مکرر را از درخواست های در حال پیشرفت متمایز کنید تا مطابق با خط تحریریه خود انتخاب کنید.

در مثال زیر، ما عبارت “Location bord de Mer” را تایپ کردیم. در طول 5 سال گذشته، جالب است که ببینیم درخواست‌ها از اواسط ژانویه دوباره شروع می‌شوند و تا اواسط آگوست به شدت کاهش می‌یابند.

 

تکامل محبوبیت نام تجاری خود را در Google Trends آزمایش کنید

هنگام تصمیم گیری برای تحقیق در مورد یک شرکت، نتایج را می توان از دو زاویه مشاهده کرد. ما نام تجاری لوازم آرایشی استرالیایی Aesop را مثال می زنیم زیرا مورد آن منعکس کننده اتفاقاتی است که با بسیاری از شرکت ها می گذرد.

با نگاهی به نقشه، متوجه می‌شویم که درخواست‌ها در مناطقی متمرکز شده‌اند که برند در فروشگاه‌ها حضور دارد. عاقلانه است که یک استراتژی بازاریابی درونگرا برای دستیابی به مکانهایی که Aesop هنوز تولید نکرده یا تحقیقات کمی دارد، ایجاد کنید.

وقتی به پرس و جوهای مرتبط نگاه می کنیم، می بینیم که درخواست برای بررسی 350٪ افزایش یافته است. بنابراین Aesop علاقه زیادی به ایجاد محتوای نام تجاری به منظور پاسخگویی به این تقاضا و ایجاد رابطه نزدیکی و اعتماد با خریداران آینده دارد.

مزیت (بزرگ) دیگر Google Trends برای برندها این است که روندهای شمارش شده از نرخ کلیک شما جدا هستند. با کنار هم قرار دادن این دو نوع داده، می توانیم به عنوان مثال:

تأثیر یک کمپین تبلیغاتی بر جستجوهای ارگانیک را برجسته کنید،

تمرکز محتوای آن بر روی درخواست‌ها و نیازهای کاربران،

نتایج ما را با نتایج سایر بازیکنان در این بخش با Aesop در آبی و Sabon در قرمز مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *